fbpx
Tagasi

Äriideede võistlusel Ajujaht on  kümne parema sekka tõusnud Fudler, mis viib kokku restoranid ja toidusoovijad. Ettevõtte üks kaasasutajatest on Kerttu Jaansalu, kes õpib Kutsehariduskeskuses kasutajakogemuse disaini ning rakendab oma oskusi edukalt Fudleris.

„Fudler on vahendusplatvorm kuhu restoranid ja teised söögikohad saavad  päeva jooksul müümata jäänud toiduportsud üles panna ja inimesed saavad neid soodsamalt osta,“ selgitas Kerttu äriidee olemust.  „Tahame omalt poolt kaasa aidata, et toidu raiskamist oleks vähem. See on tegelikult suur probleem nii toidukohtadele kui kauplustele,“ lisas ta.

Eelmise aasta augusti lõpul avatud platvorm tegutseb Tartus ja Tallinnas ning praeguseks on liitunud üle 45 restorani. Kliente on platvormil üle 900, enamik neist on püsikliendid.  Kokku on päästetud üle 7000 toiduportsjoni lihtsalt raisku minemisest. Selle kõige taga on neljaliikmeline tiim noori: Rudolf Stenar Saluoks, Mirko Nõmmsalu, Teele Kaljuvee  ja Kerttu Jaansalu.

„Ikka laienema ja kasvame, läbirääkimised uute toidukohtadega aga ka näiteks Circle K-ga käivad. Ja kui restoran on säästliku mõttelaadiga, siis ta liitub. Pealegi teenib ka tema lisatulu toidult, mille muidu peaks ära viskama. Näiteks päevapakkumiste mahtu on väga keeruline ette prognoosida ja neid müümata portse saavad restoranid Fudleri kaudu pakkuda,“ rääkis Kerttu, kes ise mitu hooaega restoranis klienditeenindajana töötanud on.

Fudleri klientideks on enamasti töötavad ja kiirustavad inimesed aga ka tudengid kel pole aega toitu valmistada ja kes säästlikust tarbimisest lugu peavad. „Peale kella kolme, kui toit  ülesse pannakse, kasvab kohe hüppeliselt platvormi külastajate arv. Hetkel on inimesi rohkem kuna toidukohad valmistavad toitu konservatiivselt ja osad kohad on üldse kinni. Praegu on soodsa, maitsva ja kvaliteetse restoranitoidu huvilisi isegi rohkem aga oleneb päevast. Võib juhtuda ka nii, et me ei suuda 100% toite realiseerida aga see on väga ligilähedane number praegu. Kohe valmib ka äpp ja siis saame ise saata teateid inimestele, et nad ei peaks keskkonnas toitu ootama,“ lisas Kerttu.

Teekond oskusteni 

Kerttu, kes vastutab vahendusplatvormi väljanägemise, funktsionaalsuse ja kasutajasõbralikkuse eest, teeb täpselt seda, mida ta Tartu Kutsehariduskeskuse teise kursuse kasutajakogemuse disaini õppurina õpib.

„Peale gümnaasiumi lõpetamist läksin tegelikult kõrgkooli ja õppisin maastikuarhitektuuri aga sain aru, et mulle ei meeldi seal üldse,“ meenutab Kerttu.  „Otsustasin vahetada kooli ja eriala ning see on olnud väga õige valik. Kasutajakogemuse disaini eriala on väga kaasaegne ja lai. Kogu veebindus ja äpimajandus on kasvav aga lisaks sellele peavad need keskkonnad olema kasutajale hästi arusaadavad. Selleks tuleb kasutajat mõista – kuidas ta käitub, mida ta märkab, kõik pildid, värvid, disain ja funktsioonid peavad koos töötama. Me oleme õppinud kõike alates tarbijapsühholoogiast, fototöötluse ja programmeerimiseni välja. Nii, et html, CSS ja Javascript on täitsa tuttavaks saanud.  Fudleris saingi  meie platvormi loomisel algusest lõpuni kaasa lüüa. Fudleri lehe disain on suuresti minu looming, olen pidanud ka programmeerima ja kogu kasutajakogemuse eest vastutanud.  Muidugi, meil on ikka tiim  koos Rudolfi ja Jorgeniga,“ selgitab Kerttu.

Kaks aastat õpinguid hakkab läbi saama ja varsti on käes kooli lõpetamine. „Vahel oli küll tunne, et appi, kuidas ma saan kõik oma asjad tehtud, sest kui me saime aru kui suure potentsiaaliga Fudler on, siis paratamatult oli sinna vaja panustada. Aga kool on ka tähtis ja kindlasti tahan lõpuni jõuda,“ rääkis Kerttu. „Pean koostama portfoolio ja kaitsma praktikaaruande aga praktikat saangi teha Fudleris,“ toob Kerttu välja ühe võimaluse, kuidas ühitada tööd ja õppimist.

Koolist Ajujahile

„Kõik algas sellest, et eelmise aasta veebruaris osalesime ülikool korraldatud Startup Lab häkatonil.  Alguses genereerisime ideid ja kuna mina olen varasemalt restoranis töötanud, siis  teadsin, et ettevalmistatud toitu võib päeva lõpuks üle jääda. Väga kurb on kvaliteetset toitu ära visata. Ja nii see idee arenema hakkas. Saime oma esimese prototüübi valmis ja hakkasime järjest restorane värbama,“ rääkis Kerttu.

Tegelikult on mujal maailmas selliseid platvorme veel. Aga Kerttu sõnul on maailmas nii palju riike ja linnu, kus ei ole veel sellist lahendust ja see, et teistel analoogidel läheb hästi, näitab et selline ärimudel töötab. „Tuleb mõelda globaalselt aga tegutseda lokaalselt,“ toob ta välja Fudleri kasvamise mudeli.

Jõudmine Ajujahu konkursile annab kasvule kindlasti hoogu juurde. „ Ajujaht ongi kiirendi ja tänu sellele oleme osad asjad teinud palju kiiremini kui me muidu oleksime teinud. Lisaks saame kindlasti rohkem kajastust ja jälgijaid tänu sellele. Aga kui me ei peaks võitma, siis pole midagi, me kindlasti jätkame. Kavas on investeeringuid kaasata ja laieneda välisriikidesse,“ rääkis Kerttu.

Kes soovib Fudlerile kaasa elada, on oodatud televiisori ette. Sari on eetris TV3 neljapäeviti kell 20.00.
Samuti on kõik oodatud liituma Fudler platvormiga.

Kopli 1 Põllu 11