fbpx
Tagasi

Tartu Kutsehariduskeskuses lõpetab esimene lend kasutajakogemuse disaini nooremspetsialiste. Mis amet peitub selle keeruka nimega eriala taga? Selgub, et kasutajakogemuse disainerite ülesanne on inimeste elu lihtsamaks teha.

 

Kasutajakogemuse disainer on arendusmeeskonna liige, kes mõtleb infosüsteemi või muu rakenduse kasutamise mugavusele eelkõige kliendi ja kasutaja vaatekohast. „Ta on justkui ühenduslüli erinevate osapoolte vahel. Tavaliselt on need osapooled kasutaja ehk lõpptarbija, kes digitoodet võu -teenust kasutab, tellija ehk ettevõte, kes digitoote või teenuse tellib ja arendaja, kelle ülesanne on see luua,“ selgitab peatne lõpetaja Katrin Sooäär.

„Ma ise pidin oma varasemas töös kasutama programmi, mida tõesti ei olnud lihtne kasutada ning seetõttu tuli mul suhelda ka programmi arendajaga. Nii, et võib öelda, et oma kogemus sundis mind asjaga tegelema ja kui ma hakkasin otsima disaini ja IT-seotud võimalusi, leidsingi selle eriala,“ selgitas ta oma kogemust.

Lõpetaja Mairi Saar selgitas, et koolis käis väga „käed küljes“ õppimine kõigist aspektidest mis aitavad kasutajamugavust saavutada. „Õppisime ka kujundamist, värvide ja fontide, illustratsioonide ja graafilise disaini poolt. Ja teisest küljest õppisime kuidas kasutaja seda kõike näeb, kasutajakogemuse analüüs, psühholoogia, suhtlemine. Eriliseks rosinaks olid välised õppejõud otse ettevõtetest ning ettevõtete külastused, et päris tööelu kogeda,“ selgitas ta. Sooäär tõi aga välja tootearenduse ja multimeedia tootedisaini mooduli, mida õpiti TOI meetodil projektõppe korras.

Heal lapsel olla mitu nime. Kasutajakogemuse disaineri eriala nimetatakse ingliskeelses maailmas UI/UX disaineriks, kus UI tähendab “user interface” ja UX “user experience”. Tartu Kutsehariduskeskuse kasutajakogemuse disaini erialal saab tuttavaks mõlema poolega. “Mulle meeldib eestikeelne eriala nimi rohkem, kui ingliskeelsed lühendid,” kinnitab Mairi Saar.

Selles, et kasutajakogemuse disaini teadmisi ja oskusi üha enam vajatakse värsked lõpetajad ei kahtle, sest kuristik arendajate tehnilise võimekuse ja IT lahenduste kasutajate vahel püsib. „See eriala sobib neile, kel on heas mõttes maailma päästmise soov,“ ütles Katrin Sooäär viidates asjaolule, et liialt palju on veel keerukaid ja kasutajatele ebamugavaid digilahendusi. Mairi Saar lisas, et hea kasutajakogemuse disainer tunneb tarkvaraarendust ja suudab teha koostööd arendajaga. Samas on ta empaatiline ning suudab ennast panna kasutaja rolli. Ta on loov ja valmis ennast täiendama, sest kool näitab vaid raja kätte. “Hea kasutajakogemuse disainer on eelkõige meeskonnamängija, oma egoismile siin ruumi ei ole,” lisas Katrin Sooäär.

Mõlemad lõpetajad on juba oma edasise karjääri valinud ning saavad oma õpitud oskusi ja teadmisi juba tööl rakendada. Praktikakogemus ettevõtetes aitas töökoha leidmisele kaasa.

Uusi huvilisi oodatakse sisseastumisavaldust esitama kuni 2. augustini. Vaata lisa:https://voco.ee/eriala/kasutajakogemuse-disaini-nooremspetsialist/
Kopli 1 Põllu 11