fbpx
Tagasi

Eelmise aasta lõpus käivitunud Erasmus+ koostööprojekt „Making Future Education Accessible“ uurib uusi haridustehnoloogilisi lahendusi, mida kasutada õppetöö läbiviimisel. Projekti eesmärk on uue tehnoloogia laialdasem kasutamine kutseõppes, et teha õppes osalemine kättesaadavamaks erinevatele õppijate gruppidele.

Projekti raames on fookuses nii virtuaal- ja liitreaalsuse rakendused aga ka näiteks robootika õppevahendid. „Täna on virtuaalreaalsus laialt kasutatud arvutimängude keskkondades, kuid on ka esimesed hariduslikud rakendused nendele seadmetele programmeeritud,“ rääkis projektijuht Sigrid Ester Tani. „Meie ühine eesmärk on katsetada olemasolevaid võimalusi, uurida nende rakendatavust õppetöös ning muidugi teha need tulemused kättesaadavaks õpetajatele.“

Projekti esimeses etapis toimub uute haridustehnoloogiliste lahenduste testimine partnerkoolides. „Meie kolledžis tulevad testimisele Microsofti Hololens 2 virtuaalreaalsuse prillid, mille peal toimib näiteks Eestis arendatud Futuclass. Proovime neid prille ja seda tarkvara katsetada keemia ja füüsika õppes. Siis testime Legospike roboteid robootika õppes ning kahte tarkvara lahendust. Zappariga saab luua liitreaalsuse stsenaariume nutitelefonile. Teine rakendus on Thinglink, mis kasutab 360 kraadi kaamerat ning võimaldab mingisse keskkonda, näiteks autotöökotta panna linke õppematerjalidele, ülesandeid ja töölehti. Õpilane saab selles virtuaalses töökojas liikuda ja loodud stsenaariumi järgi ülesandeid lahendada,“ tutvustas Sigrid Ester Tani.

Uute haridustehnoloogiliste lahenduste tundmaõppimise ja testimisega hakkavad tööle meie haridustehnoloog Anu Tintera ja meisterõpetaja Vilve Pohla, kes kaasavad ka kolleege proovima ja katsetama neid tööriistu. „Esimese asjana peab olema ikka vapper ja entusiastlik õpetaja, kes võtab asja ette, et alguses seda barjääri ületada ja hakata katsetama,“ märkis Tani.

Lisaks haridustehnoloogilistele katsetustele toimuvad ka koolitused. Maikuus toimub õpetajate ühiskoolitus Soomes, OMNIA koolis. Tegu on igati eesrindliku kooliga, kus käiakse palju õppimas ning meie neljal õpetajal on võimalik minna vaatama kuidas seal virtuaalreaalsust ja Thinglinki õppetöös kasutatakse.

Kokku 28 kuud vältava projekti tulemusel saame katsetada uusi haridustehnoloogilisi lahendusi, mida on tõesti palju ning nendes võimalustes orienteerumine võtab aega. „Meie huvi on katsetada, mis sobib meie õppekavadega meie õpilastega ning mis on eesmärgipärane. Selle põhjal saab kool teha edasisi investeeringuotsuseid läbimõeldumalt,“ sõnast Sigrid Ester Tani.

Projekti juhtpartner on Emmaüsinstituut Belgiast, kaasa löövad veel OMNIA Soomest, Stichting Chr onderwijsgroep Vallei en Gelderland-Midden Hollandist, Aula de Comércio – Estudos Técnicos e Profissionais Portugalist ja Tartu Rakenduslik Kolledž.

Lisainfo

Sigrid Ester Tani
töökohapõhise õppe ja projektide koordinaator

Kopli 1 Põllu 11