fbpx
Tagasi

Saage tuttavaks, Tiina Friedrichson – kutseõpetaja, kes oli üks kolmest nomineeritust aasta kutseõpetaja tiitlile. Lisaks on ta pälvinud palju auhindu ning on ka täiskasvanute koolitaja, kuid ta tee õpetajaks saamisel ei ole olnud tavapärane. Kuidas Tiina VOCOsse jõudis, milline on tema õpetamiskarjääri kõige ägedam kogemus ning miks Tiina ise end õpetajaks ei soovi nimetada, sellest kõigest nüüd lähemalt!

“Kõik elukutsed on tulnud minu ellu juhuse kaudu, nii ka õpetajaks hakkamine. Saatus viis mind töö kaudu kokku inimesega, kellele kurtsin oma muret, et Tartus on vähe häid maalreid,” kirjeldab Tiina Friedrichson hetke, kui talle pandi pähe mõte õpetajaks minna.

Too inimene oli mure kurtmise peale öelnud, et Tiina võiks uusi maalreid ise juurde koolitada. Tartus on ju olemas kool, kus saab õpetada. “Rääkisin sellest mõttest kodus perele ja nemad olid sellest vaimustuses. Nii ma siis tulin nende mõjutusel töövestlusele, “ rääkis Tiina.

Kohale tulles oli selgunud, et tuttavad inimesed on juba ees ning seltskonnast õhkus sõbralikkust. Need andsid Tiinale omakorda tõuke proovida õpetajaametit. “Aasta hiljem avastasin, et mulle väga meeldib noortega töötada, nii ma jäingi pikemaks, kui algul plaanisin.”

“Minu lapsepõlv oli väga huvitav, kus oli võimalik teha kõike, mida soovisin ehk mingit eelistust ei tekkinud enne, kui sain teismeliseks, siis tuli tahtmine proovida iseseisvat elu ilma vanemateta, “ rääkis Tiina, kuidas tal ei olnud lapsena unistust, kelleks ta soovib saada. 

“Teadsin, et ehitajad teenivad hästi ja saavad ka elamispinna, seetõttu valisin Tartu 16 KKK maalri eriala. Töötades paar aastat, sain aru, et mulle täitsa meeldib. Aga veel meeldis mulle väga suhelda inimestega, nii leidsin ma uue väljundi elus,” kirjeldas Tiina. 

Uueks väljundiks oli kohviku pidamine, hiljem tulid juurde veel riidepoed. Nii sai Tiinast ka ettevõtja. Samal ajal tehti talle ka ettepanek asuda ehitusfirmas tööle töödejuhataja objektijuhina. 

Ameteid on tal olnud palju ning Tiina ei soovi end nimetada õpetajaks, vaid pigem suunajaks. “Olen küll läbinud ülikoolis kursused, kuid mitte õppinud pedagoogiks. Pigem olen inimene, kes suunab ja annab võimaluse ise avastada enda loovus ja väärtus, mida saab luua oma kätega.” Tiina jätkab: “Samuti soovin ma õpilastes tuua välja julguse olla tema ise ning et ta oleks aus nii enda kui teiste vastu. Ma tahan neile näidata, et huvi korral on võimalik veel palju avastada ning see muudab töö nauditavaks!”

Koolis on inimestena kasvanud nii õpilased kui Tiina ise. “Õpilased on minu jaoks suured isiksused, kes mind paremaks ja kannatlikumaks muudavad. Nendega koos arenen iga päev”.

Uurides Tiinalt tema kõige huvitavama ja arendavama kogemuse kohta, tõi ta näite ühest praktikarühmast. “Neid oli 12 poissi ja kõik nägid esimest korda pahtlilabidat ja värvirulle. Vaatamata nende oskuste puudumisele, tegid nad suurepärase töö ja võin öelda, et minust sai tänu neile parem inimene, sest ma õppisin kannatlikkust, “ lõpetab Tiina kõige huvitavama kogemuse kirjeldamist.

Tiina Friedrichson oli aasta õpetaja gala kutseõpetaja kategooria üks kolmest nominendist ning lisaks pälvis ta Tartu linna aasta õpetaja tiitli kutseõpetaja kategoorias. Tiina viib läbi ka mitmeid koolitusi.