fbpx
Tagasi

12.oktoobril toimunud õpetajate päeval tunnustati VOCO aasta õpetaja tiitliga 10 säravat kolleegi, kes on oma töö ja pühendumusega suureks eeskujuks meile kõigile. Toome siin välja kõik meie armsad õpetajad ning soovime neile palju edu ja jõudu edaspidiseks!

KRISTI LUHT – lihatoodete tehnoloogia kutseõpetaja 

Ta on meie kooli vilistlane, kutseõpetaja, mentor, projektijuht, rahvusvaheliste võistluste eestvedaja, korraldaja ja kohtunik, ta viib läbi koolitusi eesti-, inglise- ja vene keeles ja kui aega üle jääb, on ta ka toitlustaja ja ettevõtja… Tõenäoliselt on tal tööalaseid rolle veelgi – Hunt Kriimsilm oma üheksa ametiga löögile ei pääseks, kui siis ainult tema käe all valmivate ribirullide ja lihapärgade kuldkliendina. Särav ja vastutulelik, alati uuele avatud – isegi kui sa oled vegan – siis tema heasoovlikkust ja siirust oled sa kindlasti mekkida saanud.

ANNEREET PAATSI – turismi kutseõpetaja 

Iga inimene võiks ja ehk peakski olema õnnistatud sellega, et tema hobi ongi tema töö. Hommikul ei mõtle sa, et ma lähen nüüd tööle vaid, et ma lähen nüüd harrastama. Elava leksikonina puistab ta teadmisi maailma maadest, faktideni flora ja faunani välja, olgu tunnis või järjekordse matka lõkketulel. Tema jutud saavad sisse sellise hoo, et õppijal on raske end reaalsusse tagasi tuua – reisijutud, mis tunnis õhku paisatakse, on nii innustavad ja kaasahaaravad, et võiks vabalt Hendrik Relve reisikirjadele konkurentsi pakkuda.

EDVARD LÕHMUS – ehituse ja puiduosakonna kutseõpetaja

Kui tema on õpetajate toas, siis pole sellest hullu midagi, kui hommikune leht lugemata jäi – ta viib kolleegid kiirelt päevapoliitikaga kurssi ja läheb siis tundi. Ta on äärmiselt sõbralik ja rahulik ning tema tund on üles ehitatud nii, et iga õppija vastavalt oma võimetele ja oskustele toimetada saab, seejuures on kõik juhendatud justnagu 1:1 õppes. Laialdaste teadmiste ja kogemustega on ta oma valdkonna MacGyver – kui vaja, laob ta plaatijatega mosaiike, kui vaja, treib puidust filigraanseid nikerdusi, kui vaja, annab tundi hoopis puidupingioperaatoritele – sellise mehega juba luurele võiks minna!

MAARJA LEBEDEV- pagarite ja kondiitrite kutseõpetaja 

Temaga on nii, et kui kolleeg alles mõtleb uut toodet välja, siis tema juba teeb seda, ning kui tema juurdleb uue mõtte kallal, siis kolleeg alles tegeleb üle-eelmise toote ahju panemisega… Tegelikult umbes nii ongi, aga selle klausliga, et ta on oma eriala innustunud fänn ja suudab ka kolleegid, kellel ka just innukusest puudu ei jää, sellega nakatada – tulemuseks valmivad vaimustavad uued ja eriilmelised suus sulavad tooted. Õppijatega on vaja rahulikku närvi ja seda tal jagub! Hästi tajub ta ära, kellega võib võitlustulle viskuda, et imemaitsvad kastanid tulest välja noppida.

MARGUS TREUMUTH – IKT kutseõpetaja 

Kui tema juba midagi ette võtab, siis peab see maailma paremaks muutma! Ta haarab kinni igast õpilase ideest ning hakkab seda siis teema raames õppijaga edasi arendama. Tema ei hakka oma aega raiskama mingi programmi koodijupi ümberkirjutamise peale, ei – tema lõi õpilastega energiakriisi hakul energiakasutuse kalkulaatori, veab iseliikuva auto töötuba ning kõige lõpuks rabas oma ülemust sellega, kui teatas, et kui tollel midagi vastu pole, hakkaks ta õpilastega tehisintellekti arendama…

ENE REEDI –  turismivaldkonna kutseõpetaja

Kutsekooli õpetaja peaks olema oma ala praktik – tema seda on! Usutavasti, ei oska pooledki tema õpilastest ette näha, et kord tema juhendamisel paberile pandud ideevälgatus mõne aja pärast projektitaotluseks vormub ja veel mõne aja pärast seisavad nad silmitsi EAS-i poolt eraldatud toetusega, mida realiseerima tuleb hakata. Nii ongi tema eestvedamisel ja tagant tõukamisel sündinud nii mõnigi sihtkohaarendus Lõuna-Eestis, turismiatraktsiooni parenduskava või väikeettevõtte niššitoode, mida kehale määrida, purki pista või lihtsalt kõrva taha panna.

GERLY SEPPING – juuksurite kutseõpetaja

Nii nagu mõni jook väidetavalt aja jooksul küpsemaks saab, nii on ka tema ajaga järjest toimekamaks muutunud, võttes enda kanda lisaks kutseõpetaja ametile ka hulgaliselt kirjatööd projektide kirjutamise näol. See aga tähendab meie majas seda, et ise kirjutad, ise viid ka läbi! Kogemuste otsimine võistlustelt – anna vaid ette! Enesetäiendamine, et valdkonnaga kursis olla – teisiti poleks ju õpetada võimalik! Ning mõnigi kord satub ta õpetades nii hoogu, et õpilane talle õlale peab koputama ja küsima: „Kas ma nüüd võiks soengu ise lõpuni viimistleda…?“.

MARGIT MENSON – toitlustuse ja turismi inglise keel õpetaja 

Tihti juhtub seda, et asja kest on imeilus, kuid tuumakusest pole raasugi. Temale anna ette nii näotu asi, et kole vaadata – tema loob sellele vägeva sisu, et kõik tahavad osa saada! Rahvusvahelised projektid ja õpiränded – need on tema tassike teed! Ta leiab ja loob projekti siduva ühisosa, olgu tegu eestlaste või itaallaste, sakslaste või inglastega. Ning kui mõni õpetaja kardab õpilünkadega õppijaid ja püüab neist isegi mööda vaadata, siis tema oskus ja anne on need lüngad kõhukate ja eluliste keelereeglitega täis vuukida – kas või väljaspool tööaega, peaasi, et õppija ei kannataks.

MAARJA VALK – eesti keele õpetaja 

Teda iseloomustab zen olek, sest ta suudab toime tulla pideva tööalase rööprähklemise, mitmekülgsete hobide, ainesektsiooni juhtimise, emaks olemise ja suurepärase õpetajatööga. Seda kõike ainult 24 tunniga päevas ja 7 päevaga nädalas. Selle juures suudab ta olla maailma kõige rahulikum, igas asjas positiivsust leidev kolleeg, kel jätkub jaksu teha head nalja ja jagada vürtsikaid noppeid enda igapäevaelust. Õppijad on temaga võrdsed koostööpartnerid, keda ta kostitab aja- ja asjakohaste teadmistega. Kõlab kahtlaselt, kuid eesti keele ja kirjanduse suudab ta oskuslikult ja loomulikult lõimida nii müüritöö, ehitusviimistluse kui ka tisleriõppega.

MADLI TOOME – inglise keele õpetaja 

Võib mürki võtta, et kui kuskil miskit toimub, siis nende eestlaste hulgas on ka tema – erinevalt laulusalmist rakendab tema oma energiat ja entusiasimi siiski vaid nendesse ettevõtmistesse, mis õpilastele tulu toovad ja teda ennast arendavad. Näiteks lõi ta Covidist põhjustatud õpilünkade tasandustöö mudeli võõrkeele õpetamiseks – tema südame asjaks sai hätta jäänud õppijad kooli pealt üles leida. Lahke ja elujaatav loomus olid talle suureks abiks siis ja toetavad teda igati kõiges, mis elu talle ette veeretab.