Kestlike tehnoloogiate esimese lennu ühine õppekäik
7. novembril toimus kestlike tehnoloogiate nelja õppesuuna õpilaste esimene suurem õppekäik, mille käigus saadi praktilisi kogemusi ja uusi teadmisi nii tuleviku linnaplaneerimise, ressursside säästliku kasutamise, taaskasutuse, aga ka meedia, tsensuuri ja keelatud kirjanduse maailmast.
Päeva alustati PROTO avastustehases, kus õpilased said lisaks eksponaatide lähemale uurimisele ja kasutamisele segarühmades lahendada ülesandeid meeskonnamängus “Seiklused leiutiste labürindis”. Mängu jooksul saadi omavahel paremini tuttavaks ja seeläbi loodi ka soodne pinnas päeva teiseks pooleks, mil jaguneti rühmadena kolme erinevasse töötuppa, kus lahendati muuhulgas ka erialaseid väljakutseid.
Pärast lõunat jaguneti kolme koha vahel. Eesti Arhitektuurimuuseumis osalesid õpilased Tallinna Arhitektuuribiennaali kuraatorinäitusel “Ressursid tulevikuks”, mis peegeldab biennaali pühendumist globaalsete väljakutsete, nagu ressursside nappus, keskkonnakriisid ja kliimamuutused, käsitlemisele. Kuraatorinäitus on üleskutse arhitektidele, linnaplaneerijatele ja laiemale avalikkusele, innustades neid kaaluma uusi viise ehitamiseks, mis eelistavad ökoloogilist tasakaalu, ringmajandust ja kogukonna heaolu.
Eesti tarbekunsti- ja Disainimuuseumis osalesid õpilased töötoas “Teine võimalus”, mille käigus oli võimalus astuda vastutustundliku disaineri rolli, kes peaks mõtlema toote eluringile esimese sammuna. Lisaks räägiti töötoas kasutatud materjalidest, tootmisest, transpordist, turundusest ja sellest, milline on tulevikus disainilahenduse uus eluring ehk teine võimalus.
Keelatud kirjanduse muuseumis võttis õpilasi vastu muuseumi omanik Joseph Dunnigan, kes viis noored põnevale (ja kohati hirmutavale) teekonnale sellesse kirjanduse ossa, mis on maailmas teatud kohtades erinevatel põhjustel kas praegu või olnud keelatud. Põneva tunni jooksul said õpilased rühmades neid raamatuid uurida, küsimustele vastuseid leida ning Josephiga (sõna)vabaduse, tsensuuri, ajaloo ja poliitika ning kirjanduse teemadel diskuteerida. Töötuba oli niivõrd põnev, et ajast jäi puudugi ja juba küpsevad ka ühised plaanid edasise koostöö osas.
Ühiste projektide ja rühmatööde kaudu said õpilased võimaluse jagada ideid ja õppida tundma teineteise tugevusi. Loodetavasti aitas käik kaasa erinevate suundade omavahelisele tutvumisele, paremale koostööle ning lõi aluse mitmekesisemale õpikeskkonnale ja aitas luua seoseid koolis õpitava ja reaalse elu vahel.
Inseneriakadeemia tegevusi kutse-, üld- ja huvihariduses viiakse ellu Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi programmi „IT Akadeemia ja inseneriakadeemia arendamine kutse-, üld- ja huvihariduses“ raames.