fbpx
Tagasi

Oleme pikendanud hääletamise tähtaega, kuna kaks nominenti on täpselt ühesuguse häältearvuga jagamas 1. ja 2. kohta. Ootame veel hääletama!

Juba 2006. aastast alates selgitame koolipere abiga välja AASTA TEGU. Tunnustuse vääriliseks võib saada ükskõik, milline aasta jooksul aset leidnud ettevõtmine, mis on kooli arengule kaasa aidanud. Tunnustuse eesmärgiks on märgata Tartu Rakenduslikus Kolledžis toimunud edusamme, tunnustada efektiivset tööd ja anda nii kooli töötajatele kui õpilastele lisamotivatsiooni ellu viia VOCO arengukava olulisi eesmärke, mis on suunatud kooli arendustegevusele ja kvaliteedi tõstmisele. 

Aasta tegu 2024 konkursile nomineeriti sellel õppeaastal kokku 7 erinevat ägedat algatust, kusjuures ühte algatust oli esitatud mitmel korral.

Selleaastased nominendid on:

  • VocoTEX säästliku tekstiilikasutuse nädal
  • Balti riikide kutsevõistluste “Baltic VET” korraldamine VOCOs
  • Õpilasprojekt “Koristusmeistrid”
  • Külalislahkuse kunst: VOCO Turismikool 30 korraldamine
  • Õpitee õpiring ehk VOCO Õ-klubi
  • VOCO liigub
  • Kestlike tehnoloogiate õppekava koosloome koos Tartu Kunstikooliga

 

VocoTEX säästliku tekstiilikasutuse nädal

Kiirmoe tagajärjel tekkinud üüratud kanga- ja riietejäägid on maailmale suureks nuhtluseks ja probleemiks. Nädala jooksul juhiti õpilaste tähelepanu sellele põletavale kriisile. Lisaks toimusid erinevad põnevad õpitoad, häkaton ja moedemonstratsioon. VocoTEX raames toimus ka paneeldiskussioon. Nomineerimisel toodi välja asjaolu, et kogu VocoTEX teemanädal oli äärmiselt hästi korraldatud.

 

Balti riikide kutsevõistluste “Baltic VET” korraldamine VOCOs

Ettevalmistusi võistluste korraldamiseks alustatati juba 2023.aasta aprillis. Korraldusmeeskonda kuulusid mitmed koka, pagari, kondiitri ja lihatöötlemise kutseõpetajad ning huvijuht. Korraldusmeeskonna juhiks oli kutseõpetaja Kristi Luht. Erinevate osakondade ja õpetajate pingutused ürituse korraldamiseks on suurepäraseks koostöö näiteks VOCO-s. Lisaks õpilaste võistlusteks ettevalmistamisele tuli korraldajatel tegeleda võistlusjuhendite väljatöötamisega, kohtunike leidmisega, eelarve koostamisega, sponsorite kokkulepete sõlmimisega, potentsiaalsetele osalejatele võistluste info saatmisega, osalejate registreerimise, vastuvõtu, majutamise, toitlustamise ja meelelahutusprogrammiga, võistluste kodulehekülje loomisega. Vaata lehte SIIT. Tuli lahendada suurel arvul jooksvaid küsimusi nagu näiteks diplomite kujundamine/trükkimine, meenete/karikate hankimine, ürituse jäädvustamine.

Lisaks kokkade, lihatöötlejate ja pagar/kondiitrite võistlustele toimus ka pidulik võistluste ava- ja lõputseremoonia. Kirsiks tordil oli meie õpilaste väga head saavutused võistlustel: kokkade võistlustel I koht ja pagar/ kondiitrite võistlustel I ja III koht.

Nimetatud võistlused algasid Balti riikide kutsekoolide ühisprojekti raames 2021.a. Leedus ning järgmisena võttis korralduse enda kanda Läti kutsekool. On rõõm tõdeda, et vaatamata olukorrale, kus projekt oli lõppenud ja projektirahastust enam võistluste korraldamiseks polnud, võtsime vastu väljakutse ja pidasime auasjaks, et võistlused saaksid korraldatud ka Eestis meie kooli poolt.

 

Õpilasprojekt “Koristusmeistrid”

2023/2024 õppeaastal on koolis olnud kõige produktiivsem, nähtavam ja ajaliselt kõige pikem puhastusvaldkonna eripuhastustöötajate kursuse PTE23 projekt “Koristusmeistrid”.

2023. a sügisel avati Tartus esmakordselt eripuhastustöötajate õpe puhastusproffide Liis ja Dmitri Jurjevi initsiatiivil. Projekti idee sündis vajadusest leida puhastamise õppimiseks vajalikke kohti/ruume, mille leidmiseks hakati kasutama tunnuslauset “Otsime Sind, puhastamist vajav pind”.

Projekti eesmärgid:

  • kutsehariduse populariseerimine ja puhastusvaldkonna erialade tutvustamine;
  • õppijate õppetöö raames “päriselu” kogemuse pakkumine;
  • koostöö arendamine erinevate ettevõtetega;
  • rõõmu valmistamine ja kogukonda panustamine.

Projekti laialdasele tuntusele on kaasa aidanud sotsiaalmeedia kasutamine. Projektil on oma koduleht ja aktiivne tegevus Facebookis. Projekti uudsus ja originaalsus seisneb selles, et esmakordselt liikus õpe koolimajast välja inimeste kodudesse ja ettevõtetesse. Koristatavad pinnad leiti Facebook looside kaudu. Kodudes koristades said õpilased enda teadmisi jagada ka klientidega, tutvustades neile õigeid töövahendeid ja -võtteid. Lisaks valmisid projekti raames erinevad õppevideod (ahju puhastamine, roostevabade pindade puhastamine, akende pesu ABC), mis on Koristusmeistrite Facebooki lehel eesmärgiga tõsta koristushuviliste koristusalast teadlikkust. Projekti professionaalsust ja kvaliteeti tõendab asjaolu, et läbiti teenuse pakkumise kõik etapid: objekti ülevaatus, planeerimine, meeskonna komplekteerimine, töö teostamine ja objektide üleandmine ning tagasiside saamine. Boonusena said õppijad kodulehe tegemise ja sotsiaalmeedia kanalite haldamise kogemuse, kuidas tulevikus enda ettevõte nähtavaks teha ja kuidas panna sotsiaalmeedia enda kasuks tööle. Koristusmeistrite projekti edukus on avaldanud positiivset mõju nii koolile kui puhastusvaldkonnale laiemalt, arendades koostööd erinevate ettevõtetega nt Avera Trading AS, Puhastusimport OÜ, Kodupaber AS, Nanomaxi, Kivisepad, FloorIn. Lisaks avanes palju uksi ka teiste koostööde näol. Paljud ettevõtted ootavad puhastuse erialade õpilasi ka järgnevatel aastatel enda pindadele koristuse õpet läbi viima.

Terve õppeaasta väldanud Koristusmeistrite projekt on edukalt ellu viidud, mida kinnitab õppijate kõrge rahulolu ning soov jätkata puhastuse alaseid õpinguid Tartu Rakenduslikus Kolledžis järgmisel, st kõrgemal tasemel. Koristusmeistrite projekt on nagu visiitkaart, mida saab ulatada VOCO puhastusteeninduse valdkonda sisseastujatele.

 

Külalislahkuse kunst: VOCO Turismikool 30 korraldamine

VOCO Turismikoolis on turismialast haridust antud aastast 1994, meie lõpetajaid leiab  töötamast turismiettevõtetes, juhtimas turismiarendusorganisatsioone või on nad loonud ise tuntud turismiettevõtteid. VOCO Turismikool on Eesti turismialase kutsehariduse lipulaevaks, pakkudes kvaliteetset õpet ning pidevat uuendust nii õppekavades kui ka praktilistes kogemustes.

VOCO Turismikool on iga viie aasta tagant korraldanud seminari või konverentsi, kuhu oleme alati kutsunud kõiki turismiharidust andvaid kutsekoole, kõrgkoole, erialade liite ja ettevõtete esindajaid. Sel aastal austas meid oma kohaloleku ja kõnega Tartu linnapea, Lõuna-Eesti Turismiklaster, esindatud olid Eesti Hotellide Restoranide Liidu juhatus, Eesti Turismifirmade Liit, ning SA Tartumaa Turism esindajad, lisaks mitmed turismiettevõtjad ning koostööpartnerid. Teistest koolidest osalesid Tartu Ülikooli Pärnu Kolledž, Rakvere Ametikool, Olustvere Teenindus-ja Maamajanduskooli õpilased ja õpetajad. Kokku üle 100 inimese.

Läbi aegade on VOCO korraldatud turismiseminarid/konverentsid saanud väga hea tagasiside osalejatelt ning tunnustuse teistelt turismiasjalistelt. Veel aastaid hiljem tuuakse VOCO Turismikooli sündmuseid esile ning kiidetakse nii tehnilist kui sisulist lahendust.

VOCO Turismikool 30 oskustefestivali muutis eriliseks selle korralduse laiapõhjalisus, integreeritus õppetöösse ning paljude osapoolte kaasatus. Sündmuse ideekavandi pidid
õpilased esitama VOCO Aasta tegija 2023 võistlusele. Korraldusprotsess algas 2023 sügisel ühise koosolekuga, kuhu olid kaasatud VOCO juhtkonna esindajad, turundus, loovjuht, IT-teenistus, et kaardistada erinevate osapoolte huvid, ootused, tööülesanded, luua ühine tegevusplaan ning sündmuse kontseptsioon. Sündmuse korraldustiimi moodustasid 7 turismikorralduse õppijat, kes tegid kõik ettevalmistustööd praktika raames. Sündmuse kontseptsioon nägi ette, et me õpetame külalislahkuse sektoris vajaminevaid põhilisi oskusi ja teeme seda hands on meetodil ning kaasame korraldusse nii Turismikooli sessioonõppe gruppe kui sündmusel osalejaid.

Oskustefestivali toimus näidis kohtulahing, mille valmistas ette ja esitles TKE24 õppegrupp. Nipitoad, kus sai õppida snäkkide valmistamist, reisihäkke, avalikku esinemist, turundusnippe ning samme turismiprofessionaaliks saamiseks, mõtlesid välja ja viisid läbi TK23 ning AI23 õpilased. Toiduvalmistamisel ning pakkumisel olid kaasatud toitlus-, majutusteeninduse ning maaturismi õpilased ja õpetajad.

Sündmuse oluliseks osaks oli kaasatus ning jätkusuutlikud lahendused. Vältisime plasti, taaskasutasime olemasolevaid dekoreerimisvahendeid, isegi toidu serveerimiseks kasutasime Shakespeare kohvikust kogutud väikseid pudeleid, mida korraldustiimiga pesime ja
dekoreerisime. Sündmust kajastati TV3 poolt, KUKU raadios, Elmari ning Ring FM raadiotes, samuti sotsiaalmeedias, korraldustiimi poolt loodud turundusplaani alusel.

  • Uudsus seisnes korraldusprotsessis, kuhu olid laiapõhjaliselt kaasatud erinevad VOCO struktuurüksused ning sidusus õppeprotsessiga läbi kahe õppeaasta.
  •  Originaalsus seisnes hands on metoodikas, mis väljendus festivalil osalejate jaoks nipitubades ning korraldustiimi jaoks seotus nende õppetöö ja praktikaga.
  • Professionaalsuse lõid praktikutest esinejad – õpetati sündmuste korraldamiseks olulisi nippe, turismiettevõtjaks olemiseks vajalikke oskusi, toidu ning jookide valmistamise nippe. Osalejad said ise kaasa lüüa nii esinejate esitlustes kui nipitubades omandada praktilisi nippe ja häkke.
  • Kvaliteeti ja rahulolu näitas osalejate ja korraldajate rahulolu, kiidusõnad, mis on meieni jõudnud veel mitu nädalat hiljem läbi kolmandate osapoolte.
    Soovime oma tegemistes olla uuendusmeelsed, luua positiivset mõju ja kaasata turismikogukonda ning anda panus VOCO arengule ja visioonile.

Oskustefestival Külalislahkuse kunst: VOCO Turismikool 30 toimus 24.04.2024 Tartus, Kopli 1 VOCO õppehoonetes. Ettevalmistusprotsess algas 2023 kevadel ning oli tihedalt seotud õppetööga, kaasates kõiki Turismikooli sessioonõppijaid ning VOCO erinevaid struktuuriüksusi. Rohkem infot SIIN.
Korraldustiimi kuulusid õpilased – Liisa Kalamägi (projektijuht), Heiti Mäemees, Diana Penkova, Gulnur Erikson, Triin Saul, Klarika Kopõtin, Maarja Posihnova ning õpetajad Ene Reedi, Kairi Timusk, Reeli Engelbrecht.

 

Õpitee õpiring ehk VOCO Õ-klubi

2023-2024 õppeaastal toimus ülekooliline „Õpitee õpiring“ õpetajatele, kes on seotud õpitee ja töö muutuvas keskkonnas mooduliga. Õpiringi viisid läbi õpetajad Mariin Alatsei ja Maire Kask, kes on läbinud Harno poolt korraldatud Edu ja Tegu programmi „Õpitee ja töö muutuvas keskkonnas“ koolitajate õpiringi mahuga 60 tundi. Koolitajatel on olemas praktiline kogemus õpitee mooduli kõikide õpiväljundite õpetamisega. Õpitee õpiring toimus õppeaasta jooksul 7 korral – kombineeritud oli nii veebiõpe kui kontaktõpe, lisaks toimus koostöö Kuressaare Ametikooli ning Luua Metsanduskooliga. Õpitee õpiringis osalesid õpetajad peaaegu kõikidest VOCO osakondadest. Õpitee õpiringi eesmärgiks oli pakkuda vajalikke teadmisi ja oskusi mooduli õpetamisel. Jagada kogemusi ja teha koostööd, et tõsta õpitee mooduli õpetamise kvaliteeti õpilaste karjääri ja ettevõtlikkuse toetamisel.
Võib julgelt öelda, et õpitee õpiring kandis endas kõiki VOCO põhiväärtusi – koostöö, kestlik areng, avatus, inimlikkus, loovus.Tänu õpitee õpiringis osalejate panusele toimus sellel õppeaastal läbi aastate suurima kaasatusega VOCO ettevõtluspäev (õpitee õpiringis osalejate ülesandeks oli organiseerida erinevaid ettevõtluspäeva töötube enda osakonnas). Toimus koostöö õpetajate ja osakondade vahel ning koostöö kahe eelpool nimetatud kutsekooliga. Üksteise aitamine ja toetamine oli õpiringi loomulik osa, mille käigus said kõik mured põhjalikult läbi analüüsitud ning eduelamuste üle ühiselt rõõmustatud. Õpiringis osalevad õpetajad suunasid enda õpilasi osalema VOCO jõululaada teemalisele häkatonile, mille märksõnadeks olid just taaskasutus ja kestlikkus ning loomulikult jõudsid mitmed häkatonil osalejad ka päriselt jõululaadale enda tooteid müüma, muide, selle aastane jõululaat oli müüjate arvu poolest läbi aastate suurim.
Õpitee õpiring oli kajastatud Edu ja Tegu programmi koduleheküljel.
Väljavõtteid õpitee õpiringis osalejate tagasiside küsitlusest:
„Üksmeele tegutsemine ja heade praktikate jagamine.“
„Meeldis, et iga kord läheneti juhendajate poolt erinevalt ja õpiring metoodika oli erinev. Hea oli, et alati oli hetk mentoritel omavahel koostööks ja aruteluks.“
„Vaatasime ja arutasime läbi kogu mooduli õpiväljundid ja osalejad jagasid omi kogemusi kuidas nad on teemad lahendanud. Koolitajad jagasid meiega omi kogemusi, mida nemad on teinud ja kuidas oleks võimalik veel teha.“
„Mulle meeldis, et õpiringi läbiviijad jagasid igaks õpitee õpiväljundiks kausta mitmesuguste materjalidega ja samuti jagasid oma materjale ka mitmed kolleegid.“
„Õpiringi läbiviijad on oma ala tegijad. Mulle väga meeldis, et saime kuulda ka nende kogemusi nii õnnestumisi kui ka ebaõnnestumisi.“
„Läbiviijad olid õpiringi tegevuse juba kaardistanud enne 1. õpiringi toimumist. Väga hea oli, et kõik toimumise kuupäevad sain teada juba 1. kohtumisel. Meeldis, et kohe tutvustati õpiringi ülesehitust (oli teada, mida oodata). Läbiviijad olid igaks õpiringiks ette valmistanud erinevad tegevused, oli vaheldusrikas ja oli mida oodata.“

 

VOCO liigub

Voco liigub matkad on üldtuntud vocolaste hulgas ja ka väljaspool VOCOTt. Iga aastaselt on regulaarselt korraldatud väiksemaid ja suuremaid matku, millest silmapaistvaim on iga-aastane VOCO suurmatk, kus osalejad saavad ühiselt matkata 25-64 km radadel. Liikumise eestvedaja on Silvar Rückenberg.
On läbimõeldud, et osaleda saaks igaüks vastavalt oma võimetele, kuid samas, et oleks väljakutse. Üritused on korraldatud selliselt, et hoida VOCO vaimu kõrgel ja seda näidata ka inimestele väljaspool meie kooli.
 
VOCO üks suur eesmärk on olla Euroopa kutsehariduse tipptegija ja innovatsiooni keskus – soovime olla ka eeskujud tervise ja liikumise vallas. Liikumine on kestlikkuse ning tuleviku alustala. Läbi nende ürituste suureneb kooli ühtekuuluvustunne – kogu kool on ühiselt radadel ja jagavad ühte väljakutset. Samuti on selle ürituse korraldamine hindamatu panusega meie kooliga seotud inimeste tervisesse. Läbides erinevaid paiku ühtsete matkarongkäikudena, näitame kõigile, et VOCO ei ole ainult kutseõppeasutus vaid elustiil. Erinevad liikumisüritused toimuvad juba mitmendat aastat regulaarselt, näiteks pühapäevased väiksemad matkad, samuti ka iga-aastane suurüritus matkapäeva näol.

Kestlike tehnoloogiate õppekava koosloome koos Tartu Kunstikooliga

Tartu Kunstikool ja Tartu Rakenduslik Kolledž ühendavad jõud, et luua mahukama üldharidusega kutseharidust. Uuel õppekaval plaanitakse rakendada värskeid lähenemisi. Näiteks on plaanis alustada esmaspäeviti koolipäeva hiljem ja keskenduda ühel õppepäeval vaid ühele teemale. Õppekava jagatakse haaravateks mooduliteks nagu: tsivilisatsioon, loodusseadused, loodusteadused. Tegu on uutmoodi keskhariduse õppekavaga, kuhu on oodatud põhikooli lõpetanud või sel kevadel lõpetavad kandidaadid. Õpe toimub ühiselt juhendatud ja coachitud tiimides, suures osas projekti õppe vormis ning kestab neli aastat.

Miks on Kestlike tehnoloogiate õppekava väljatöötamine väärt Aasta Tegu 2024 auhinda:

  • kaks kooli on kokku pannud oma parimad ideed ja praktikad
  • lisaks õppekavaloomele toimus õpetajate koolitus
  • üldharidusõpingud said uue kontseptsiooni ja ülesehituse sh toimusid rakenduskavade koosloomepäevad
  • selle teoga andsime tuule tiibadesse ka riiklikule õppekavade ideekavandite kon kursile
  • paralleelselt õppekavaloomega toimus ka kahe kooli ühine turunduskampaania
  • koos loodi ka uus õppekorralduse kontseptsioon
  • kooli väärtus kestlik areng sai ühe konkreetse väljundi
  • tegutsemise raames sai haaratud kaasa päris suur hulk VOCO- lasi.

 

Ootame hääletamisest osa võtma õpilasi ja kooli töötajaid. Oma lemmiku poolt saab hääletada vahemikus 20. mai – 20. juuni 2024 kooli SISEVEEBIS. Oleme pikendanud hääletamise tähtaega, kuna kaks nominenti on täpselt ühesuguse häältearvuga jagamas 1. ja 2. kohta. Ootame veel hääletame!

AASTA TEGU tunnustus antakse üle uue õppeaasta avaaktusel.

 

Kopli 1 Põllu 11