Ärikool
Müügiesindaja
Müügiesindaja on spetsialist, kelle toetada on ettevõtte toote või teenuse pakkumine eelkõige äriklientidele. Müügiesindaja on iseseisev, ennastjuhtiv ja algatusvõimeline, aga ka loov ja paindlik. Tema jaoks on võrdselt olulised nii klientide rahulolu kui ka esindatava ettevõtte edu. Müügiesindaja oskab teha oma tööd kohandada vastavalt olukorrale ja jõuda vastastikku kasuliku lahenduseni nii enda kui kliendi jaoks.
Tartu Rakenduslikus Kolledžis saavad tulevased müügiesindajad õppida meeskonnas, kus olulisel kohal on koostöine õppimine ja õpetamine. Ühiselt saadakse ettevalmistus kliendisuhete haldamiseks, turundustegevuste korraldamises ja müügi planeerimises.
KELLELE?
Müügiesindaja eriala sobib neile, kes soovivad spetsialiseeruda müügitööle, suhtlemisoskuste arendamisele ja klientidega suhtlemisele, olles huvitatud toodete või teenuste turustamisest ja müügist.
KUIDAS TOIMUB ÕPE?
Sessioonõpe – õppetöö toimub sessioonidena kord nädalas või üks kord kuus kolmel päeval. Täpsed sessioonide ajad määratakse vestluste käigus. Sessioonide vahelisel ajal on oluline osa õppija individuaalsel iseseisval tööl.
Sessioonõpe – õppetöö toimub sessioonidena kord nädalas või üks kord kuus kolmel päeval. Täpsed sessioonide ajad määratakse vestluste käigus. Sessioonide vahelisel ajal on oluline osa õppija individuaalsel iseseisval tööl.
Lisaks toimub e-õpe ja iseseisva tööga tegelemine ka sessioonidevahelisel ajal.
Eriala kirjeldavad märksõnad: Müügiesindaja, müük, turustamine.
Õppima asumise eelduseks on:
minimaalselt keskharidus (sh kutsekeskharidus);
Vastuvõtukatse(d):
praktiline tegevuspäev koolimajas
individuaalne vestlus veebis tegevuspäeva tulemuste põhjal
Lisapunktid:
kandideerijad saavad lisapunkti kaubanduse või müügi valdkonna töökogemuse eest (tõendamiseks vajalik lisada avalduse juurde väljavõte MTA töötamise registrist)
- Tartu Rakendusliku Kolledži lõpetanud müügiesindaja:
- oskab läbi viia ärikliendivisiite, arvestades nii ettevõtte kui kliendi vajadusi ning lahendada kliendi probleeme
- suudab kavandada mitmesuguseid turundustegevusi
- teab, kuidas analüüsida müügitulemusi;
- kasutab võõrkeelt ja erialast terminoloogiat
- on kursis valdkonnaga seotud õigusaktidega;
- kasutab nii tööks kui õpinguteks vajalikke digitehnoloogilisi vahendeid
Tartu Rakendusliku Kolledži müügiesindaja eriala õpilaste erialapraktika toimub pooleteiseaastase õppeaja jooksul paralleelselt õppetööga enda poolt valitud ettevõttes.
Kuna müügiesindaja eriala on universaalne, on võimalik praktikakogemust saada väga erinevates valdkondades kas oma töökohaettevõttes või väljaspool seda.
Hea teada!
- Praktikakohast kujuneb sageli uute karjäärivõimalustega kindel töökoht.
- Tartu Rakenduslikus Kolledžis toimub õppetöö kaasaegsetes õppeklassides.
- Tartu Rakenduslik Kolledž toetab õpilaste osalemist kutsevõistlustel. Edukas osalemine
kutsevõistlustel loob kasulikke kontakte tööandjatega!
Hea müügiesindaja on iga müügiga tegeleva ettevõtte edu alustala. Erialane haridus ja praktikakogemus on tööturule sisenedes oluline ja arvestatav eelis, sest töö tulemuslikkusest sõltub ka müügiboonus mis lisandub põhipalgale.
Tartu Rakendusliku Kolledži müügiesindaja eriala lõpetajat ootab:
- Kindel töö ja valikuvõimalused väga erinevates valdkondades:
- kaubandus;
- kunsti ja kultuuri alal;
- iluteenuste ja -tarvete müük;
- põllumajandus;
- ehitus ja kinnisvara;
- Karjäärivõimalused:
- müügiesindaja alustab era- või kliendihaldurina;
- edukamatest müügiesindajatest kasvavad välja müügijuhid ja sealt edasi müügidirektorid;
- müügikogemus ja majandusalased teadmised loovad tulevikus soodsa pinnase oma ettevõtte asutamiseks mis tahes valdkonnas;
- müügiedu kõrval tasub jätkata haridusteed, mis võimaldab tulevikus oma potentsiaali ärimaastikul täies mahus rakendada.
Edasiõppimise võimalusi pakuvad:
Kõrghariduse tasemel:
- Tallinna Tehnikakõrgkooli
- Teenusmajanduse instituut
- Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
Küsi lisainfot
Eriala ja õppekavaga seotud küsimuste korral pöördu:
Helen Johanson
Tugikeskuse juht