Õpilane – väärtuskasvatuse subjekt või objekt?
3.-4. detsembril 2009 toimub Tartus Dorpati konverentsikeskuses Tartu Ülikooli eetikakeskuse konverents “Õpilane – väärtuskasvatuse subjekt või objekt?”.Konverentsi eesmärgiks on: Leida viise ja meetodeid lapsekeskse lähenemise praktiseerimiseks ning laste/noorte aktiivsuse ja kaasatuse suurendamiseks Eesti õppeasutustes;
Pakkuda Eesti lasteaedadele, koolidele ja kutsekoolidele võimalust vahetada oma kogemust väärtuskasvatuse alal;
Tutvustada väärtuskasvatust Taani haridussüsteemis.
Konverentsi keskmes on lapsekeskse hariduse idee. Konverentsi esimene päev annab ülevaate väärtuskasvatuse hetkeseisust Eesti koolides, tutvustab aktiivõppemeetodeid ning pakub võimaluse tutvuda väärtuskasvatusega Taani
koolis. Esimesel päeval toimub ka noorte paneeldiskussioon, kuhu kõik õpetajad on oodatud kaasama oma õpilasi. Arutelu annab erinevate koolide õpilastele võimaluse öelda, mida nemad õpilasesõbraliku kooli all mõistavad.Konverentsi teisel päeval räägitakse väärtuskasvatuse spetsiifikast eri õppeasutustes ning erinevatel õppeastmetel ning toimuvad rühmatööd, kus on võimalik oma kooli kogemust jagada ning arutada lapsekeskse
väärtuskasvatuse rakendamise üle Eesti lasteaias, põhikoolis, gümnaasiumis ja kutsekoolis.Konverentsi korraldab TÜ eetikakeskus koostöös Aarhusi Ülikooliga Taanis, TÜ haridusteaduskonna ning Taani Kultuuri Instituudiga. Konverentsi toetavad Eesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeerium riikliku väärtusprogrammi “Eesti ühiskonna väärtusarendus: 2009-2013” raames ning Taani Saatkond Eestis. Partneriks on Taani, sest Taani koolid paistavad silma tõhusa õpetaja ja õpilase vahelise koostöö, õpilaste kaasatuse ning aktiivsuse poolest.
Konverentsi info ning kava leiate eetikaveebist aadressil http://www.eetika.ee/666208.Palume teatada osavõtust hiljemalt 30. novembriks aadressil triin.pisuke@ut.ee või telefonil 7375426.