IT-kool
Noorem tarkvaraarendaja
Koodikirjutamine on tänapäeva digitaalne kirjaoskus. Hästi toimiv
koduleht, äpp või mõni muu vajalik rakendus on parim visiitkaart igale
ettevõtmisele. Noorem-tarkvaraarendaja põhitöö ongi tarkvara lähtekoodi
kirjutamine ja disainile tehniliste lahenduste väljapakkumine.
Tartu
Rakendusliku Kolledžisse ootavad oma ala spetsialistidest õpetajad
õppima ja teooriat kohe praktikas rakendama tehnoloogilise
lugemisoskusega õppijaid. Teravaid pliiatseid, kes tahavad tänapäeva
infotehnoloogia abil kõikvõimalike valdkondade probleeme lahendada –
idufirmadest suurkorporatsioonideni.
Kui oled lõpetanud varem mõne muu eriala, võib olla Sul tulevikus võimalus just selle valdkonna tarbeks tarkvara arendada.
KELLELE?
Õppima ootame vähemalt 18-aastaseid õppijaid, kellel on keskharidus.
Õpe toimub sessioonõppena, kus koolipäevad on kolmapäev ja neljapäev.
KUIDAS?
Praktika
maht on 20 õppenädalat, mis sooritatakse tarkvaraarendusega tegelevates
ettevõtetes või erinevate valdkondade tarkvaraarenduse tiimides.
Praktikaettevõtetes tegeletakse veebiteenuste pakkumisega, e-poodide
loomise või infosüsteemide väljatöötamise ja haldusega. Tublimad
õpilased saavad võimaluse välispraktikaks.
Eriala kirjeldavad märksõnad: veebileht, mobiilirakendus, agiilne arendus, GITHUB, kood, äpp, tarkvaraarendus, full stack arendus
1)Video CV (max 3 punkti) eesmärk on tutvustada end sisseastumiskomisjonile ning näidata oma huvi ja valmisolekut õppida noorem tarkvaraarendajana. Video pikkus on maksimaalselt 3 minutit ning peab vastama allolevatele küsimustele:
Kes Sa oled? Räägi lühidalt endast ja oma taustast.
Too välja huvi, miks Sa tahad seda eriala õppida?
Kirjelda oma varasemaid tegevusi, mis Sinu õpinguid noorem tarkvaraarendajana toetavad.
Kui oled loonud midagi iseseisvalt nt veebilehe, mängu, osalenud robootika projektides, 3D modelleerimine jne, kirjelda või näita tehtut.
Millised on Sinu hobid, millega vabal ajal tegeled?
Kuidas Sind kirjeldaks Sinu parim sõber, missugune inimene Sa ole
Kuidas aitab VOCOs õppimine Sind oma unistustele lähemale?
Millised on Sinu tulevikuplaanid IT valdkonnas?
Video CV-d hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel, maksimaalsed punktid 3p:
Enesetutvustus ja valmisolek õppimiseks
Oskus eristada olulist ebaolulisest
Tehniliste vahendite kasutamise oskus, digipädevused
Esinemise oskus ja julgus
Orienteerumine IT valdkonnas
Video tuleb esitada etteantud tähtajaks, kas lingina (YouTube, Google Drive jne) või faili üleslaadimise teel.
2)Praktilise ülesande (max 3p) eesmärk on hinnata kandidaadi võimet mõista ja järgida võõrkeelset teksti, planeerida aega ja keskendumisvõimet. Ülesanne annab ülevaate kandidaadi käelistest oskustest, loogilisest mõtlemisest ning võimest töötada juhendatud keskkonnas.
Praktilist ülesannet hinnatakse järgmiste hindamiskriteeriumite alusel, maksimaalsed punktid 3p:
Juhiste järgimine
Võõrkeelse teksti mõistmine
Ajaplaneerimine
Keskendumine
3) Grupivestluse (max 4p) eesmärk on hinnata kandidaadi suhtlemisoskust, eneseväljendust, väärtushinnanguid, ajaplaneerimise oskust ning võimet kohaneda uue õppekeskkonnaga.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab kompetentsid, mis on
vajalikud töötamiseks noorem tarkvaraarendajana oskusliku meeskonna
liikmena ning luuakse eeldused õpingute jätkamiseks ja elukestvaks
õppeks. Pärast õpingute lõpetamist õppija:
- Kasutab
omandatava kutse tasemel kokkulepitud erialast oskussõnavara,
põhimõtteid, tehnoloogiaid, protsesse, töövahendeid ja seadmeid; - Järgib protseduurireegleid ja parimaid praktikaid ning täidab iseseisvalt noorem tarkvaraarendaja tööülesandeid;
- Teab tarkvara arendusprotsessi põhietappe ja agiilset arendusmetoodikaid, kasutab valitud arendusmetoodikat;
- Loob lihtsamaid rakendusi (mõnes) enamlevinud peavoolu programmeerimiskeeles, kasutades objektorienteeritud lähenemist;
- Kasutab rakenduste loomisel ja testimisel tarkvaraarenduse vahendeid;
- Töötab tarkvaraarenduse meeskonnaliikmena;
- Dokumenteerib enda ja teiste meeskonnaliikmete tööd.
- Erialaprojektide teostamine konkreetsele kliendile.
- Saad
teada, kuidas toimub koostöö arendusega seotud erinevate osapooltega
(analüütikud, projektijuhid, tooteomanikud, UX/UI spetsialistid jne).
Lõpus saab õppija lõputunnistuse koos hinnetelehega
Praktika raames õpid tundma tarkvaraarenduse meeskonna igapäevatööd ja
saab ülevaate tarkvaraarenduse protsessist tarkvaraprojekti
rakendamisel projektimeeskonnas; töötab praktika organisatsioonis ühe
praktikaperioodi kestel vähemalt ühes tarkvaraarenduse projekti
meeskonnas noorem tarkvaraarendajana; teeb koostööd kolleegide ja
klientidega.
Noorem tarkvaraarendajatel võib olla mitmeid eeliseid tööturul:
- Värsked oskused ja teadmised: Nooremad
tarkvaraarendajad on sageli kursis uusimate tehnoloogiate, platvormide
ja programmeerimiskeeltega. Neil võib olla kergem õppida uusi tehnikaid
ja kohaneda kiiresti muutuva tehnoloogilise maailmaga.
- Paindlikkus ja kohanemisvõime: Noored arendajad on sageli paindlikumad ja kohanemisvõimelisemad uute projektide ja meeskonnadünaamika suhtes.
- Innovatiivsus ja loovus: Nooremad
tarkvaraarendajad võivad tuua uusi ideid ja lähenemisviise, kuna neil
on värsked vaatenurgad ja nad ei ole veel harjunud kindlate mallidega.
- Suhtlemis- ja koostööoskused:
Nooremad tarkvaraarendajad on sageli harjunud suhtlema ja koostööd
tegema erinevate meeskonnaliikmetega, sealhulgas vanemate arendajate,
disainerite ja projektijuhtidega. Neil võib olla lihtsam integreeruda
meeskonda ja panustada kollektiivsesse loomingusse.
- Karjäärivõimalused ja arengupotentsiaal:
Noorel tarkvaraarendajal võib olla rohkem võimalusi kasvada ja areneda
karjääris, kuna neil on rohkem aega õppida ja kogemusi koguda.
Kuigi
nooremad tarkvaraarendajad võivad omada neid eeliseid, on oluline
märkida, et oluline on pidevalt õppida, arendada oskusi ja näidata
pühendumust oma tööle.
-
Tarkvaraarendaja-
vastavalt kliendi vajadustele planeerib tarkvaralise lahenduse, valib
sobiva tehnoloogia, kirjutab programmi koodi, silub seda, testib ning
juurutab tarkvara kasutuskeskkonnas. Ametinimetusena
on kasutusel ka programmeerija, aplikatsioonide arendaja,
infosüsteemide/rakenduste front-end arendaja, infosüsteemide/rakenduste
back-end või infosüsteemide/rakenduste full stack arendaja.
Tarkvaraarendaja ametist liigutakse tavaliselt edasi pigem ärivaldkonda
ja juhtivamate ametite poole. -
Süsteemianalüütik– analüüsib kliendi soove tehnilisest vaatenurgast ning esitab tarkvaraarendajatele täpse kirjelduse, kuidas soovitut saavutada.
-
Mängude looja- loob mänge ja virtuaalmaailmu, kus inimesed saavad suhelda ja mängida.
-
Rohetehnoloogia ja keskkonna tarkvaraarendaja– arendab nutikate elektrivõrkude halduse, süsiniku jalajälje jälgimise äppe, ilmastikuseiresüsteeme.
-
IoT süsteemide arendaja – tegeleb nutikate seadmete ja süsteemide arendamisega.
Edasiõppimisvõimalused kõrghariduses:
-
Tallinna Tehnikaülikoolis:
-
Tartu Ülikoolis:
-
Tallinna Ülikoolis:
-
Infotehnoloogia juhtimine (magistriõpe)
ja muud kõrghariduse erialad, sest häid tarkvaraarenduse oskusi vajavad erinevad valdkonnad.
Eriala ja õppekavaga seotud küsimuste korral pöördu:
Signe Vedler
Sisseastumise ja kutsevalikuga seotud küsimuste korral pöördu: