fbpx
Tagasi

Turismikool

Põhihariduse baasil | Koolipõhine | 1 aasta
Vastuvõtu administraator on külalislahkuse spetsialist – tema professionaalne tegutsemine tagab külaliste heaolu kogu külastusteekonna vältel. Õppe läbinud professionaal on mitmekülgsete oskustega ja on võimeline panustama hotelli erinevates osakondades alates majapidamisest ja hommikusöögist kuni köögi, sündmuskeskuse ja vastuvõtuosakonnani. 

Turismi valdkonna töötaja igapäevatööga saad tutvuda nt ERRi Töörööbikute sarja 9. saates Töörööbikud

KELLELE?
Õppekava on suunatud põhiharidusega täisealistele õppijatele. Kasuks tuleb varasem või praegune töökogemus majutuse või turismi valdkonnas.

KUIDAS ÕPE TOIMUB?
Vastuvõtu administraatori  õppetöö toimub igapäevaselt. Koolinädalad vahelduvad praktikaperioodidega. Praktilisele õppetööle koolis lisandub praktika ettevõtetes, mille kogumaht on veidi enam kui 2 kuud. 

NB vastuvõtu administraatoriks on võimalik õppida ka töökohapõhises õppes – täpsustavate küsimuste korral võta ühendust kooliga!

Eriala kirjeldavad märksõnad: majutus, hotell, turism, majutusteenindaja, teenindaja, külalistemaja, maaturism, külalislahkus, seminar, koosolek, sündmus, vaba aeg, administraator, klienditeenindaja, külalismajandus, hospitality, majutusteenindus, turismiettevõte, turismiettevõtte teenindaja
  • Minimaalselt põhiharidusega, eriala spetsiifikast ning tööülesannete iseloomust tulenevalt täisealine kandidaat;
  • Motivatsioonikiri;
  • Individuaalne vestlus koos praktiliste ülesannetega - individuaalvestluse üheks osaks on küsimused ja vastused inglise keeles, praktiline ülesanne lähtub õpitava eriala eripärast.

Vastuvõtt on hetkel suletud!

Õppekava eesmärgiks on, et õppija omandab vastuvõtu administraatori / turismiettevõtte teenindaja erialal töötamiseks vajalikud kompetentsid, mis võimaldavad töötamist erinevates hotelli osakondades. Kaasaegse juhtimisega hotellis on töö paindlik ja see nõuab oskusi töötamiseks nii majapidamisosakonnas, restoranis, konverentsi- ja sündmuskeskuses kui vastuvõtus. Mitmekülgsete oskustega töötajatel on lihtsam teha valikut edasise karjääri ja arengusuundade osas ja töökogemus erinevates osakondades annab eeldused arenguks ka tulevastele hotellijuhtidele. 


Tartu Rakendusliku Kolledži lõpetanud vastuvõtu administraatoril on:


  • oskused kiireks ja professionaalseks numbritubade koristamiseks; 
  • algteadmised, töövõtted ja praktika restorani köögis teenindusoskuse hommikusöögilauas ja restoranis; 
  • teadmised ja oskused tööks vastuvõtu osakonnas (sh teadmised teenindamaks erineva kultuuri- ja religioonitaustaga külalisi ning probleemsete olukordade lahendusoskused);
  • teadmised keskkonnasäästlikusest ja vastutustundlikusest külalislahkuse majanduses;
  • enesejuhtimise ja stressiga toimetuleku oskused; 
  • teadmised Eesti ja maailma köökidest;
  • baasteadmised barista tööst ning veini-ja joogimaailmast.

Valdkonna tipptegijad annavad õppijatele edasi oma teadmisi nii külalistundides kui õppekäikudel.


Õpingute lõppedes on õppija sooritanud Turismiettevõtte teenindaja 4. taseme kutseeksami.

Tartu Rakendusliku Kolledži vastuvõtuadministraatori / turismiettevõtte teenindaja õppekavas on lisaks
igapäevasele praktilisele koolitööle ka põhjalik ettevõttepraktika –
õppeaasta jooksul kokku pisut enam kui 2 kuud. Vastuvõtu administraatoreid ootavad
praktikale erinevad majutus-  ja turismiettevõtted.

Praktika käigus kinnistatakse teoreetiliselt õpitut,
täidetakse erinevaid ülesandeid ning saadakse kogemusi ja vilumus.

Põnevaid arenguvõimalusi pakkuvad turismi valdkonna
ettevõtted eelistavad kutseoskuste ja tööpraktikaga teenindajaid.

Tartu Rakendusliku Kolledži
vastuvõtu administraatori / turismiettevõtte teenindaja eriala lõpetajale on kindlustatud:

  • Kindel
    töö ja valikuvõimalused:

    • hotellides
      ja hostelites,

    • (maa)turismiteenuseid
      pakkuvates ettevõtetes,

    • külastuskeskustes,

    • muuseumides,

    • teemaparkides,

    • majutusteenuseid
      pakkuvates turismitaludes,

    • elamusturismi,
      spordi- ja vaba aja teenuseid pakkuvates ettevõtetes.

  • Karjäärivõimalused:

    • Hakkajad
      turismi ja majutuse valdkonna töötajad omandavad kiiresti kogemusi ja teadmisi, et töötada
      majaperenaise, assistendi, vastuvõtu-, müügi-, teenindus- või
      majutusjuhina.

    • Ettevõtlikest
      teenindajatest saavad tulevikus ettevõtjad, kes ise turismi edendavad.

Karjäärivõimalused: jätkuõpingud kutsehariduses nt majutuskorralduse erialal või kõrghariduses turismi- ja hotelliettevõtluse õppekaval

Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor: https://www.eek.ee/eriala/hotelli__ja_restoraniettevotlus

TÜ Pärnu Kolledz: https://ut.ee/et/oppekavad/turismi-ja-hotelliettevotlus

 

Küsi lisainfot

Eriala ja õppekavaga seotud küsimuste korral pöördu:

Maire Merits

Toitlustuse ja turismi osakonna juhataja
Küsi lisainfot

Sisseastumise ja kutsevalikuga seotud küsimuste korral pöördu:

Helen Johanson

Tugikeskuse juht
Kopli 1 Põllu 11