fbpx
Tagasi

Juba teist aastat said Tartu VOCO, Tallinna Polütehnikumi ja Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse õpetajad ja õpilased kolmeks päevaks kokku, et intensiivselt eesti keele riigieksamiks valmistuda.

Kolme päeva jooksul toimusid Viljandimaal Kopra talus õpetajate eestvedamisel erinevad õpitoad, kus kokku 89 õpilast harjutas argumendi koostamist, funktsionaalset lugemisoskust, kirjandi näitlikustamist, grammatikat ja palju muud. VOCO-st olid noori õpetamas Aile Laats, Maarja Valk, Kätlin Kask-Adamson ja Kairi Kärbla, Tallinna Polütehnikumist Terje Varul ja Pille Reins.

Õpilaste saatjatena olid kaasas ka Silvar Rückenberg ning Liis Karilaid. Värskendavate liikumispauside eest hoolitsesid Silvar ja TPT kehalise kasvatuse õpetaja Elen, sest terve vaim vajab tervet keha. Hommikul toimus virgutusvõimlemine, keset tundi kutsuti laagrilised väikesele sirutuspausile, pärast mida oli tõhusam õppetööd jätkata. Õpitubade järel toimusid teatevõitlused,  lühimatk talu ümbruses.

Õpilaste õhtud olid samuti sisustatud. Esimesel õhtul esines Eesti Väitlusseltsi esindaja Anette Andresoo, kes jagas nippe arukaks argumenteerimiseks, mis on väga oluline eneseväljenduse ning kirjandi kirjutamise juures. Teine õhtu sisaldas väärtuste mängu, mis aitas selgusele saada enda jaoks olulistes väärtustes, ning õpilaste koostatud põnevate teemadega Kuldvillakut, mis tekitas elevust ja võistlushasarti nii õpilastes kui ka õpetajates. Mõlemad päevad andsid ka võimaluse teha grupitööd ja arendada koostööoskust noortega teistest koolidest. 

Viimasel hommikul esines Kadri Vider teemal “Tehistaip ja tegelikkus”, kus andis ülevaate AI ajaloost, tänapäevastest juturobotitest ning nendega kaasnevatest rõõmudest ja muredest. IT eriala noored said kaasa rääkida, küsimusi esitada ning kindlasti ka oma teadmisi täiendada. Sellele järgnes kokkuvõtte tegemine laagrist ning silmapaistvamate õpilaste autasustamine.

Loodame, et laagrist kujuneb kevadine tore traditsioon, mis annab õpilastele eksamiks enesekindlust, soodustab laagrist uute sõprade leidmist ja kambavaimu teket ning kosutab nii keha kui ka vaimu teistsuguses keskkonnas õppimise võimalusena.

Kopli 1 Põllu 11