fbpx
Tagasi

IT-kool

Keskhariduse baasil | Koolipõhine õpe | 1 aasta ja 6 kuud
UX (kasutajakogemuse) disain keskendub positiivsete emotsioonide tekitamisele ning sellele, kuidas kasutajad navigeerivad kõigi erinevate UI-elementide vahel. UI (kasutajaliidese) disain viitab aga sellele, mida kasutajad tegelikult rakenduse ekraanil näevad – tekst, värvid, taustad, ikoonid ja liikuvad elemendid. 

KELLELE?

UX/UI-disaineritel on erinevad tööülesanded, mille käigus peavad nad näiteks planeerima, kaardistama kasutajateekonda, kujundama ekraane, viima läbi uuringud jne. See eeldab head suhtlemisoskust, tähelepanu ja keskendumisvõimet. UX/UI teadmisi ja oskusi saab rakendada väga erinevates valdkondades ning nõudmine tööturul selliste spetsialistide järele on suur.

Tartu Rakenduslik Kolledž on IT-valdkonnas tunnustatud kogemustega õppeasutus. Moodsa riist- ja tarkvaraga varustatud arvutiklassides ning laborites õpetavad spetsialistidest oma ala tipud. Kuna kasutajakogemuse disaini valdkond eeldab erinevate valdkondade head tundmist, siis tehakse koostööd Tartu Kunstikooliga ja kaasatakse praktikuid töömaailmast.

Hea kasutajakogemuse ja kasutajaliidese disainer on süsteemne, hea suhtleja ning vajadusel ka läbirääkija, süstemaatiline, analüütiline ning suure empaatiavõimega, et kasutajakogemust esiplaanile seada. Ta on innustunud ja alati valmis juurde õppima, sest valdkond areneb väga kiiresti.

KUIDAS ÕPE TOIMUB?
Põhiõpingutest moodustab praktika 23 EKAPit. 

Eriala kirjeldavad märksõnad: UI/UX, kasutaja sõbralikkus, koodid.
  • Läbida e-kursus: Codecademy introduction to UI and UX Design (SIIN). Selle põhjal tuleb praktiline ülesanne.
  • Motivatsioonikiri (motivatsioonikirja lõppu lisatakse Codecademy kasutajanimi)
  • E-portfoolio link (portfooliosse sobivad tehtud joonistused, skitseeringud, veebileht)
  • Vestlus: inglise keeles (osaliselt)
 
Täida avaldus
Pärast õpingute lõpetamist õppija: 
  • kasutab omandatava kutse tasemel kokkulepitud erialast oskussõnavara, põhimõtteid, tehnoloogiaid, protsesse, töövahendeid ja seadmeid;
  • tunneb  suhtlemise ja psühholoogia aluseid ning seostab neid UX/UI disaini nooremspetsialisti tööga;
  • järgib protseduurireegleid ja parimaid praktikaid ning täidab UX/UI disaini nooremspetsialisti tööülesandeid;
  • tunneb UX/UI testimise võimalusi ning vahendeid;
  • kasutab kasutajaliidese loomisel ja testimisel tarkvaraarendus- ja kujundusvahendeid;
  • töötab tarkvaraarenduse meeskonna liikmena;
  • dokumenteerib enda ja teiste meeskonnaliikmete tööd.
Erinevates omandivormides olevad ettevõtted ja organisatsioonid, kus õppijal on võimalik juhendaja juhendamisel täita praktikajuhendis toodud praktikaülesandeid.

Praktikaülesanded: 

  • Õppija seostab kasutaja käitumismustreid psühholoogiaga (sh sihtrühmade erinevused)
  • tunneb kasutajakogemuse analüüsi põhimõtteid rakendab kasutajaliidese disaini põhimõtteid oma töös
  • kasutab struktureeritud, optimeeritud CSS koodi ja semantilist HTML koodi lähtudes W3C standardist ja kokkulepitud koodistandardist
  • rakendab ajakohaseid veebitehnoloogiaid oma töös
  • teostab kliendiprojekti lähtudes kliendi vajadustest, standarditest ja agiilse arenduse põhimõtetest.
Küsi lisainfot

Eriala ja õppekavaga seotud küsimuste korral pöördu:

Signe Vedler

IT Akadeemia juht
Küsi lisainfot

Sisseastumise ja kutsevalikuga seotud küsimuste korral pöördu:

Helen Johanson

Karjäärinõustaja
Kopli 1 Põllu 11